דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סדנת בישול איטלקי 

מאת    [ 07/05/2011 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 3178 פעמים ]

אנשים רבים שאינם ממוצא איטלקי חושבים שהמטבח האיטלקי מוגבל למנות המפורסמות פסטה וספגטי. אנשים נוטים לחשוב שהמטבח האיטלקי סובב רובו ככולו סביב פסטה ושאין הבדל בין מקומות שונים באיטליה מבחינת הבישול והמנות. אך של דבר המטבח האיטלקי מגוון מאוד. יחד עם זאת, רק הפסטה והספגטי לבדם הצליחו לכבוש מקום מכובד במטבחים רבים ברחבי העולם.

המטבח האיטלקי הוא אחד מהמטבחים הגדולים והפופולאריים בעולם בגלל הפשטות של האוכל שללו וכמובן הטעם. אך בניגוד למה שנהוג לחשוב המטבח האיטלקי מאופיין בגיוון ועושר רב. מתחת לרוטבי העגבניות והטירמיסו מצויים השורשים ההיסטוריים  של מנות קלאסיות אלו, שורשים שהולכים מאות שנים אחורה בזמן. המנות רובן בנות מאות שנים, גלגוליהן הראשונים עוד מתקופת האימפריה הרומית.

הארוחה האיטלקית הקלאסית נחשבת לחגיגה עבור המשפחה האיטלקית המסורתית. בדרך כלל האם או הסבתא תעמול במשך שעות על הכנה של מספר מנות. הארוחה עצמה גם היא לא תהיה כלאחר יד ויוקדש לה כמה שעות.

הארוחה האיטלקית המסורתית מורכבת מחמישה גורמים עיקריים: נישנוש קל לאוכל או לשתות לפני הארוחה, זה יכול להיות ברוסקטה פשוטה או זיתים במרינדה או כמובן אחת מהגבינות המפורסמות שלהם מוצרלה, פרמז'ן או גורגונזולה. לאחר הטעימה הראשונה מגיעה המנה הראשונה שכולה פחמימות. מנה זו היא בדרך כלל תהיה פסטה או פיצה, ריזוטו בתוספת לחמים.
המנה השנייה תכלול בשר, דגים או עוף. המנות הן בדרך כלל קטנות ופשוטות אם לפני כן הוגשה פסטה עשירה ומשביעה. לאחר מכן מגיעה מנה נוספת, פלטת ירקות שמעדנת את הארוחה ולבסוף יוגש קינוח: ביסקוטי, עוגות, טירמיסו, פודינג או ג'לי.האיטלקים ידועים גם באהבתם לקינוח עשיר בשמנת.

הארוחה האיטלקית המסורתית חשובה מאוד עבור האיטלקים: הבישול, ההגשה, הזמן המוקדש לארוחה וכולי. הם מתייחסים לארוחה ולבישול כמעשה אומנות. לאיטלקים תשוקה אדירה לאוכל. הם שמים דגש על טריות, ספונטאניות וטעמים עשירים.
רובנו ככולנו יודעים להכין פסטה ואולי גם לזניה אך מסתפקים בזה. אם בעבר כדי ללמוד לבשל כמו שצריך היה צריך להירשם לאחד ממוסדות הלימוד לבישול ואפייה היום ישנן סדנאות בישול רבות לרבות סדנת בישול איטלקי בה ניתן ללמוד את רזי המטבח האיטלקי. מעבר לכך שתוכלו ללמוד לשדרג את הפסטה שלכם עשרות מונים, לגוון ולהעשיר אותו, בסדנאות ניתן להרחיק לכת וללמוד לבשל מאכלי גורמה מהמטבח האיטלקי. אוכל גורמה איטלקי כולל בתוכו מגוון של גבינות מיוחדות שמוסיפות עושר למנות והופכות אותן משביעות יותר.  

למידע נוסף על סדנת בישול איטלקי בפרט וסדנאות בישול בכלל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב